woensdag 22 september 2010

E-mailmarkeTIP #8: Benut het actuele karakter van e-mailmarketing

De nachtmerrie van elke marketing- / communicatiemanager: de programmaboekjes voor het komende symposium zijn gedrukt en liggen klaar voor verzending. Dan, een week voor het evenement, zegt één van de belangrijkste sprekers af. En aan hem was nou juist een paginavullend artikel gewijd...

...paniek!

Nee, dan een nieuwsbrief…
Met een nieuwsbrief vormt bovenstaand scenario geen enkel probleem. Ook al is de bewuste spreker in voorgaande nieuwsbrieven al wel aangekondigd, een eenvoudige update is zo verstuurd. Daarmee zijn de bezoekers van het symposium tijdig op de hoogte van deze en eventuele andere wijzigingen. Zo beperk je de schade van dit soort vervelende gebeurtenissen aanzienlijk.

Een mailing ná een evenement
Een ander voorbeeld betreft het verzenden van een mailing ná een evenement. Stel dat je een sportzaak hebt en bij wijze van service op maandag de uitslagen van de wedstrijden van het afgelopen weekend wilt verspreiden onder klanten die daarom hebben gevraagd. Tenzij je beschikt over een eigen drukpers, hoef je niet te proberen dat per brief of folder te doen: tegen de tijd dat je klanten dan je bericht ontvangen, is het volgende weekend alweer begonnen.

Maar…met e-mailmarketing is ook dit een koud kunstje! Je kunt op maandagochtend rustig de uitslagen verzamelen, en nog diezelfde ochtend kunnen ze allemaal bij je klanten in de inbox liggen. En dat allemaal dankzij het actuele karakter van e-mailmarketing!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen