woensdag 31 maart 2010

Review E-mailmarketingtool: MailTemple

Deze maand in de serie reviews van e-mailmarketingtools: MailTemple, de applicatie die aangeboden wordt door HC Designs BV te Groningen. Als je zelf ook een tool kent die ik absoluut eens onder de loep moet nemen, laat het me dan weten!

MailTemple is een applicatie die zonder al te veel hulp vrij goed onder de knie te krijgen is. Statistieken, adressenlijsten en sjablonen en afbeeldingen zijn allemaal snel toegankelijk, zonder dat je direct een campagne hoeft te openen. Dit maakt voorbereidend werk zoals het alvast (voordat je daadwerkelijk aan je campagne begint) uploaden van logo's en spacers erg eenvoudig. Bij het opzetten van een campagne word je netjes door de stappen geleid en eindig je met een handige checklist, zodat je zeker weet dat je niks vergeet.

Functionaliteiten
In de basis biedt MailTemple de juiste benodigdheden voor een eenvoudige campagne: verschillende adressenlijsten beheren, sjablonen aanmaken, statistieken op basis van klikgedrag...alles is aanwezig. En voor campagnes die meer eisen stellen, kun je ook segmenteren m.b.v. een label-systeem. Daarnaast zijn er follow-ups mogelijk en kunnen verkoopresultaten uit een webshop in het statistiekenrapport opgenomen worden.

Aantrekkelijkheid
De applicatie oogt erg prettig: er zijn rustige en frisse kleuren gebruikt. De gebruikersvriendelijkheid is daarbij ook niet vergeten: duidelijke buttons en tekstlinks leiden je stap voor stap door het proces van het opstellen van een nieuwsbrief.

Support
Hoewel de support niet altijd gratis is, zit er in Groningen een sterk team mensen dat zowel qua marketing als qua techniek de juiste ondersteuning kan bieden. Hiervoor staan zowel contact per e-mail en telefoon als een persoonlijke afspraak tot je beschikking. Een telefonische demonstratie van de werking van de applicatie behoort ook tot de mogelijkheden.

Verhouding prijs / kwaliteit
MailTemple is een pakket dat zich al voor een aantal (zeer) grote klanten bewezen heeft. Groot voordeel is dat geavanceerde functionaliteiten zoals follow up mailings en segmentatie apart aangeboden worden. Maak je daar geen gebruik van, dan betaal je er ook niet voor. De exacte tarieven vind je hier.

Ik beoordeel de prijs- / kwaliteitverhouding als goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen