maandag 1 maart 2010

E-mailmarketTIP #2: Inventariseer je onderwerpen

Voor je begint met je e-mailmarketingcampagne, is het verstandig om na te denken over een aantal vragen. Eén van die vragen is "welke onderwerpen vallen te verwachten?". Dit scheelt je veel kopzorgen bij het uitvoeren van je campagne. Je hoeft dan namelijk niet voor elke deadline nog weer te gaan verzinnen wat je nú weer moet gaan versturen.

Ik zal mezelf als voorbeeld nemen: ik ga maandelijks 1 tip geven over e-mailmarketing, 1 lollige inbox maken van een Bekende Nederlander, en 1 e-mailmarketingtool beoordelen. Voor de eerste helft van 2010 heb ik voor al deze onderdelen al een invulling, en voor sommige categorieën heb ik al voldoende stof voor ver in 2011. Dat betekent dat ik niet elke maand mijn hoofd hoef te breken over nieuwe onderwerpen. Op deze manier is het schrijven van een nieuwsbrief niet veel meer dan een eenvoudige invuloefening!

Dat wil overigens niet zeggen dat een e-mailmarketingcampagne voorspelbaar wordt. Je creëert op deze manier alleen wel een handige kapstok waar je maandelijks je onderwerpen aan op kunt hangen. En uiteraard moet je daarbij ook wat haakjes reserveren voor spontane onderwerpen, want er is niks zo mooi als gebruik maken van het actuele karakter van e-mailmarketing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten